Wednesday, August 25, 2010

......aKu & SeLiPaR kU........

~aku dan selipar ku~

aku seorang pelajar...haha(ayat mau skema)
erm mesti nk tawu ape kena mengena selipar degan diri aku..
baik lah...sepanjang aku belajar di utm...
pada tahun satu..tyme ni aku baik dan skema lagi..
pakaian ke kampus pon skema..mcm dalam buku peraturan..hahaha
bila aku dah tahun 2,aku dah mula buat perangai..hehe
aku dah mula pergi kuliah memakai selipar..hehe
aku tengok senior semua selamber je.
so aku pon gamble jee pakai selipar g kuliah..hehe
dulu tyme tahun dua aku selalu kena perli ngn prof.zainudin
kitorg suka pangil die P.M zainudin or cik din..hehhe
setiap aku masuk kelas die mesti die cakap ayat ni...

PM zainudin: cis...kau pakai selipar jamban ari ni..
aku: ketawa n sengeh buat muka bersalah..hehhe

kalo dah sepanjang 2 sem die ngajar aku...
aku still pakai selipar...lature aku tu pon dah xlarat nk tegur..
so die diam jeee..hehe..


naik je tahun 3
aku pon makin menjadi2 dan makin selamber..hehhe
dah senior laa katakan..hahaha
pergi kelas lewat..pakaian pergi kuliah plk main sarung jee..hhehe
tetiba..pada hari ni jd satu kejadian yang x di ingini..hahaa
tyme aku balik dr test iaitu keluar dr dewan..
aku dan lily berjalan menuju ke parking moto kitorg..hehehe
ada laa sorg pompn ni...tnpa memberi salam telah menyakitkan hati ku dan lily..
tetibe je pompn ni tegur aku dan lily pakai selipar..
terkejut jugak aku..dah laa tetibe nk maki2.
walhal kitorg ngh jalan ramai2..

pompn tu: ni kenape pakai selipar d kampus ni?
aku&lily: buat muka blur sambil sengeh..
pompn tu: nk saya amik nama ke?
aku & lily :tergamam sambil tengok matrik kad die...staf rupanye..
pompn tu : kalo saya ambil nama awak 3 kali..awk bole dikenakan tindakan tatatertib
aku & lily: ada kitorang kesah...(sambil fikir siapa beliau)
pompn tu: kan minggu lepas dah buat minggu smart day..
aku & lily: so...ape masalh pompn ni nk marah2 kitorang..
(pompn tu pon bereda selepas penat membebel dengan kitorang yg xda respon)

pelik betol aku degan pompn tu..
dah laa atau siapa die..staf bahagian mana..
tetibe nk sembur kitorang...
ingat kitorg kesah ke die ambil nama..
baru sekali je kowt kantoi macam tu...
kalo amik nama kitorg pon xkena tatatertib lagi..kecoh btol minah tu..
blum kena amik nama 3 kali lagi..hehehe
orang melayu islam yg berpakaian xcukup kain ke kampus(sexy)
die xnk tegur plk..
pakaian ketat2 die xnk tegur plk..
student luar yg pakai seluar pendek die xnk tegur plk..
kitorg yg pakai selipar ni laa yg die nk tegur mcm kitorg buat kesalahan besar sangt..
geram btol aku..dah laa xbg salam..
main nk maki je..
maki xberadab plk tu..
kalo ye pon kitorg salah..
tegur laa cara baik..
ni x..tegur mcm nk mkn org..
hahah...manusia pelik kau...



No comments:

Post a Comment