Tuesday, August 24, 2010

~satu hari yang malang..~



bangun je aku terus sahur...pastu aku stdy sampai kul 7.30am..
pastu aku siap2 untuk ke kuliah..sebab kuliah hari ni jam 8am..
awal nyeee..macamm biasa aku akan pergi ke kuliah menaiki motor..
tp aku dan lily(clzmet) selalu nye akan bertukar2 motor untuk ke kuliah..
bukan ape..saje nk jimat minyak motor..
lagi pon kitorang 1 kelas..hehhee..tyme ni lily yg bawa motor..aku duduk belakang jee..
nk di jadikan cerita malang kami..pada hari ni 3 kali kitorg hampir kemalangan..
huh menakot kn...

1st lily tak perasan lampu isyarat merah..lily main jalan je...tetibe ada sorg mamat ni ,lintas jalan..lily pon break..siap kena maki nhn mamat ni..hahaha..ni ok lagi..

2nd..nk mengelak dr mamat yg hampir terlanggar td..lily pon trus je & tetiba kt depan ada 1 kreta ngah nk masuk simpang..huh..lemah semangat aku..nasub baik lily sempat break lagi...
kreta exora tu siap hon sekuat atie die lagi...
lily trus kn pejalanan ke kampus...memang gelabah lily bawak motor hari ni..
hahahha...tawu laa dah lewat pergi kelas..nyawa tu penting..lily bawak motor leh tahan laa laju nye...siap menyelit2 lagi...hak3..

3rt tyme hampir kemalangan..kali ni memang aku hampir2 naik atas kereta...
lepas kitorang belok 1 simpang ni....lily pon trus je...sebab jalan lurus...so lily bawak macam biasa(laju) ..kitorang siap menyembang kt atas motor pasal kreta yang hon kitorg n mamat yang nk maki td..tiba-tiba aku terasa badan aku seperti bergerak kedepan....seperni menahan inertia
yang sangat kuat..perhhhhh......aku pandang depan je tetiba ada satu kreta BMW yang di pandu
oleh seorang wanita dengan muka bengis nye selamber membelok dari simpang 3...lily terus mem'break degan pantas nye sehingga menyebabkan badan aku macam nk melambung naik kt atas kreta BMW tu..huh..lemah semanagt aku lagi sekali...
kalo lily xbreak kuat2 tadi memang dah kemalangan..alangkan macam tu pon...tayar moto lily dah cium BMW tu...tapi yang geramnye....pemandu BMW tu leh blah macam tu je..kuang ajar punye manusia..bukan nk say sory ke,ape ke....ni tidak...buat gaya xbersalah jeee..huh nk marah btol...

sampai ke kelas jee...mula hati lega..lature baru je sampi..nasib baik lature datang lewat hari ni...
kesimpulan nye...memandu laa secara berhemah di jalan raya...sanyangi lah diri anda dan orang2 tersayang....nyawa kita tiada ganti ok........hhheheh

No comments:

Post a Comment