Wednesday, August 11, 2010

KaTa-KaTa...!!

"ayah kata,biar kelurga kita miskin,
tapi kaya dengan kasih sayang dan budi pekerti"

btol kata2 ayah...aku ingat kata2 ni sampi sakang..
jika diberi pilihan kasih sayang atau wang ringgit..
pasti aku akn memilih kasih sayang....


"kawan sy kata,aku xnk hilang ko..aku nk persahabatan ni kekal
sampi bila2....aku sayang ko..."

aku akan ingat kata2 ni sampi bila2...aku nk tengok btol or tidak kata2 ni..


"org kata,hidup umpama roda...kejap kat atas,kejap kat bawah"

bila aku fikir kata2 ni..memg btol kuwt..tiap hari nasib dlm hidup kita x sentiasa sama..
x sentiasa kita di atas..xsentiasa jgk kita dibawah...


"org kata,jodoh pertemuan ditangan tuhan..."

memang btol....tp kenapa bila kita bertemu,mesti ada perpisahan..??


"xsemesti org yg kita syng akn menyanyangi kita,
xsemesti org yg kita benci akn benci kita,
kadang2 org yg kita benci,org yg kita xsuka,
org tu lah yg sayang kita,n amik berat pasal kita sebenarnye"

renung2kn kata2 ni...ada betol nye...kadang2 org yg kita sayang giler2..
tp org tu x sayang kita pon..org yg kita benci giler,rupa nye dlm diam meyayangi kita..
lebih baik kita hargai,atau sayang pd org yg menyayangi kita...btol x?











No comments:

Post a Comment